úterý 27. října 2015

Promarker a akvarelové pastelky

Promarkery jsou moje oblíbené fixy, s kterými jde dělat úplné zázraky. Jsou na lihové bázi, a tak nedělají stopy jako běžné fixy, naopak se hezky rozpijí, takže lze jejich vrstvy míchat nebo vytvořit pozvolné přechody. Z různých videí, které jsou dostupné na youtube, jsem okoukala, že je lze kombinovat prakticky s čímkoliv. V podstatě jde jen o odstín barvy, který do obrázku zrovna potřebujete zakomponovat. Takže když mi odstín chybí, neváhám sáhnout pro pastelku, udělat vrstvu promarkerem nebo vše zkombinovat.

V tomto článku bych vám chtěla ukázat, co jsem pomocí kombinování Promarkerů a pastelek nakreslila:

Sovička
Sovy jsou poslední dobou velmi populární, a tak jsem se rozhodla nakreslit kamarádce právě super-roztomilou sovičku. Na Pinterestu jsem si našla nejrůznější sovičky, abych se inspirovala a pak nakreslila tuhle:

Základní kresba tužkou vytažená rýsovacím fixou Dokument Liner
Základ je klasicky měkkou tužkou, když jsem s obrázkem spokojená, vytahuji vybrané čáry Dokument Linerem od Centropenu. Na základní škole jsme s ním rýsovali a mně zůstal v šuplíku, tak s ním teď kreslím. Oproti běžným černým fixám má skvělou vlastnost - je světlostálý, takže nikdy nevybledne do fialova nebo růžova jako jiné černé fixy a navíc je možné dostat ho v různé síle hrotu, já mám 0,1; 0,3 a 0,5 mm. Když fixa dokonale zaschne, používám plastickou gumu, nebo novinku, co jsem objevila díky kamarádce, gumu v tužce od KOH-I-NOORu.

...a teď ty Promarkery...
Na vybarvení sovičky jsem příliš Promarkerů nepoužila, to, co bych ale chtěla zmínit, je větvička, protože jsem si díky Promarkerům celkem vyhrála s lístečky. Tyto zázračné fixy jde totiž hezky vrstvit a barva je tak stále sytější a sytější - takže jsem části listů u stopky udělala opravdu tmavé (4-5 vrstev) a do konce listu jsem jen trochu naťupala žlutou, ta se hezky rozpila a spojila se zelenou a vytvořilo to moc pěkný, skoro podzimní efekt.

...a nakonec pastelky!
Jelikož jsou Promarkery, o kterých jsem tu chtěla psát především, pěkně drahé (cena se pohybuje od 65 Kč výš), nemám moc odstínů, proto jsem na zbytek sovičky zvolila pastelky. No a jedno balení pastelek mi prostě nestačilo, takže jsem zkombinovala pastelkové rivaly - akvarelové pastelky Mondeluz od KOH-I-NOORu s těmi od Farbel-Castell. Abych to porovnala - Mondeluzky mají silnější a měkčí tuhu (takže jsou o dost sytější), Farbel-Castell mají běžně silnou tuhu a jsou tvrdší (takže první vrstvu Mondeluzek hezky rozmažou a zatlačí do papíru - zajímavý efekt). Oboje jsou to akvarelové pastelky, je tedy možné je štětcem namočeným ve vodě roztírat a vytvořit tak efekt malby - nicméně tomuto mokrému efektu neholduji, nejspíš proto, že jsem tomu stále ještě nepřišla na zoubek (snad jindy).

Totoro
Při kreslení Totora (z animovaného filmu Můj soused Totoro - doporučuji se podívat) jsem použila převážně fixy.

Můj soused Totoro
Tady to bylo jednoduché: použila jsem v základu asi tři Promarkery a nakonec deštník doladila pastelkami. Na Totorově bříšku je hezky vidět vrstva navíc šedou a tělovou fixou.

Psycho-pass
No a abych ukázala nějaký ten větší projekt, podělím se s vámi o můj masterpiece, na kterém jsem dělala opravdu dlouho poté, co jsem viděla úžasné sci-fi anime Psycho-pass. Obrázek je složen z několika scén, které se objevují v openingu tohoto anime seriálu.




Žádné komentáře:

Okomentovat